logotyp
Login

2020/2021

Děkujeme, odcházíme aneb Cesta do hlubin študákovy duše

DEVÁŤÁCI


Školám se blíží závěr školního roku. Našim deváťákům se blíží závěr životní etapy, kterou pro ně představovala základní škola, kde strávili více než polovinu dosavadního života.

I když snahu ovládnout rovnice, rozbory, vzorečky nebo třeba techniku kresby či kotoulu občas provázejí emoce, přesto život ve škole neodpovídá obrazu z médií (prý máme ve školách zákopovou válku?!), ale spíše se více podobá tomu, jak je vykreslen ve filmech Škola základ života a Cesta do hlubin študákovy duše, kde více než 80 let zaznívá, že „učitel je jenom člověk“ a „student má také duši“.

Protože jak si jinak vysvětlit, že navzdory bouři emocí doprovázející dozrávání dokáží takhle ocenit učitele?

 

Děkujeme paní učitelce na matematiku, že nám neskutečně pomohla s přípravou na přijímací zkoušky a nevzdala to s námi, i když jsme jí to nedělali vždy úplně lehké. (Eva S.)

Moc se mi na paní učitelce líbí, jak se nás snaží ve všem podporovat a dodává nám sebevědomí. (Eva, S.)

Fakt si vážím paní učitelky, o které jsem si myslel, že bude mít největší problém s online hodinami, přijde mi, že její online hodiny jsou téměř totožné s těmi, co byly během prezenční hodin a že to zvládla na jedničku. (Josef T.)

Oceňuji paní učitelky z výtvarné a občanské výchovy, protože jsou vždycky moc, moc, moc hodné. (Nataly, M.)

Děkuji paní učitelce třídní, že je na nás hodná a má s námi trpělivost. (David M.)

Mně se líbí na paní učitelce, že umí dobře a zajímavě dělat výklad z dějepisu či literatury. (Patrik V.)

Děkuji paní učitelce, že naučila nás počítat i bez kalkulačky. (Verča B.)

Dodnes jsem pyšný, že našemu týmu paní učitelka „na vaření“ pochválila pizzu. (Richard T.)

Děkuju paní učitelce třídní, která se o nás celý druhý stupeň hezky starala. (Niki S.)

Líbí se mi, že mi paní učitelka za poslaný domácí úkol vždycky do chatu s odpovědí na konci posílá emoji kytiček. (Nasťa, R.)

Mám ráda testy z přírodopisu, protože nejsou moc složité a dají se zvládnout. Díky, paní učitelko! (Kristi, H.)

Chtěla bych poděkovat paní učitelce, že jsme neseděli a jenom nečetli z učebnice, protože do hodin a učení přidávala všelijaké historky, kresby na tabuli, "divadélka", a i díky tomu se všechno dalo líp zapamatovat... (Kačka M.)

Děkuju paní učitelce třídní, která nás vzala na hezké výlety, na které rádi vzpomínáme. (Naty Š.)

Vážně oceňuji, že všechny učitelky vydržely vykřikování jednoho našeho spolužáka a s přehledem to daly. (Tomáš H.)

Děkuju paní učitelce, která mě naučila dobře mluvit anglicky. (Marie N.) 

Líbí se mi, že si před hodinou chemie povídáme o tom, co jsme měli k obědu, což je fajn! (Stazia, R.)

Děkuju paní učitelce za to, že mě baví němčina a že měla při hodinách vždycky dobrou náladu. (Honza U.)

Děkuju paní učitelce na zeměpis, která nás vždycky politovala, že „je tahle látka těžká, ale ona vás to učit musí“, že si díky ní pamatuju hlavní města. (Tereza S.)

Děkuju paní učitelce na přírodopis za to, že umím pojmenovat kameny. (Adam S.)

Díky paní učitelce, že nám ukázala, že dějiny nejsou nuda. (Kryštof S.)

Fakt oceňuju pana učitele, že nás i na online hodinách pořád učil pořádně tělocvik. (Tomáš P.)

Moc mi pomohla paní učitelka, protože je vždy schopná řešit problém, který nastane, ať už co se týče třídy nebo osobního života žáka…(Viki K.)

Děkuji paním učitelkám a paní zástupkyni za to, že jsem v nich v prvních dnech, týdnech, měsících, když jsem přišla sem do školy, mohla najít veškerou oporu, kterou jsem potřebovala. (Zuzka Z.)

A my učitelé a pracovníci ZŠ Fr. Peřiny děkujeme našim deváťákům, že nám dělali radost, a přejeme jim, aby se jim na další cestě životem dařilo, byli v příjemném prostředí, aby potkávali lidi, kteří je budou podporovat, a aby i oni dokázali být časem někomu oporou či dobrým příkladem.

A vám, vážení čtenáři, přejeme, aby se i u vás rozšířila pozitivní epidemie, protože nikdy nevíte, jak moc můžete někomu na dlouhou dobu zpříjemnit život třeba jenom tím, že mu pochválíte pizzu.

 

(Jména učitelů nejsou uvedena, jednak proto, že při distanční výuce není možné udělat relevantní anketu, a jednak proto, že není fér, aby nezazněla jména kolegů, kteří všichni odvádějí kvalitní práci, jenom z toho důvodu, že zrovna v daných třídách neučí. Třeba učí matematiku nebo vlastivědu jinde a třeba se i přesto v textech poznají.)

 

Žáci 9.tříd a Mgr. L. Fulínová

 

 


Fotogalerie 1.B

Sportujeme po celou dobu pandemie
Práce na zahradě a doma - projekt k Prvouce v době distanční výuky
Tvoření zvířecích rodinek

1.B a Mgr. L. Štěpánová

1.B sportuje1.B sportuje1.B sportuje1.B sportuje1.B sportuje1.B sportuje1.B1.B1.B1.B1.B1.B1.B

5.B projekty a výrobky nejen z doby distanční výuky

5.B5.B5.B5.B

Výlet 5.C

Výlet na zámek Orlík s prohlídkou zámku, výborný oběd a plavba lodí na hrad Zvíkov .
Mgr. M. Bretová

Orlík 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.Cvýlet 5.C

Výlet 9.A na Konopiště

Protože jsme v posledním ročníku, měla pro nás (a páťáky, kteří se loučí s 1.stupněm) paní ředitelka pochopení, a i když ostatní třídy chodí na vycházky v okolí školy, my deváťáci jsme mohli jet na výlet!!
Náš výlet začal na tramvajové zastávce Blatiny, kde jsme se všichni po bouřkové noci za velmi deštivého rána sešli. Jeli jsme tramvají na Hlavní nádraží, kde jsme se dozvěděli, že náš rychlík byl kvůli popadaným stromům zcela zrušen. Naštěstí jela za hodinu do Benešova lokálka, a tak se nám ulevilo, že výlet může pokračovat. Cesta vlakem byla zábavná, a tak nám rychle utekla. Netrvalo to dlouho a prošli jsme Benešovem a po krásné cestě lesoparkem jsme došli k zámku. Posadili jsme se na lavičky na nádvoří a čekali na začátek exkurze. Vydali jsme se na prohlídku s průvodce, který vypadal vážně vtipně, ale hlavně pro nás měl pochopení. Uvnitř jsme viděli spoustu porcelánu, obrazů a vycpaných zvířat. Po necelé hodině prohlídky jsme měli na průzkum okolí. Mohli jsme si projít okolí zámku, který je obklopen krásnou přírodou. V parku byla také k vidění spousta zvířat. Hned u zámku je výběh pro medvědy (ale nám se neukázali), výběh s daňky a všude se volně pohybují pávi a bažanti. Kromě zvířat byla opodál krásná růžová zahrada a také romantický zámecký rybník. Část třídy svůj volný čas strávila vycházkou kolem rybníka, někdo šel zámecké do restaurace na oběd, další si pinkali nafukovacím míčem a část kluků nakonec plavala v rybníce (pod dozorem celé třídy, protože jsme jim nejdřív nevěřili a pak usilovně fandili!). Těsně před odchodem na vlak jsme si všichni dali zmrzlinu v zámecké čokoládovně a po závěrečné fotce jsme všichni vyrazili stejnou cestou k nádraží. Ve vlaku z Benešova jsme si rovnali dojmy. Den utekl jako voda a docela nás překvapilo, že v Řepích jsme z tramvaje vystoupili v půl sedmé večer.
I když jsme tomu ráno moc nevěřili, rozlučkový výlet se nám navzdory počasí moc vydařil.

E. Hamouzová a V. Šulcová, 9.A

Konopiště 9.A9.A výlet9.A výlet9.A výlet

Exkurze: 100 let Francouzského institutu

Ve středu 23.6. se francouzštináři z 9.tříd vypravili za toulkami místy neodmyslitelně spjatými s Francií v Praze. Naši exkurzi jsme započali procházkou na Malé Straně, kde jsme spletitými uličkami došli na Velkopřevorské náměstí, podívali jsme se na Buquoyský palác, který je sídlem Velvyslanectví Francouzské republiky, prohlédli jsme si také Lenonovu zeď. Na tomto místě se tradičně scházejí Francouzi a frankofonní lidé, pokud se ve Francii děje nějaká významná událost. Pokračovali jsme přeš Čertovku na náměstí Na Kampě, které je spjato s francouzskou gastronomií, kolem 14. července - pro Francouze velmi významné datum (Oslavují Dobytí Bastilly 14.července 1789, tato událost započala Velkou francouzskou revoluci a ukončila starý režim) se zde každoročně konají Francouzské trhy. Letos to bude v termínu 13.-18. července. Naše procházka pokračovala přes Karlův most a Staroměstské náměstí až do Štěpánské ulice, kde jsme navštívili Francouzský institut v Praze (IFP). U příležitosti 100 let výročí IFP v Praze jsme si zde prohlédli výstavu Institut vzpomíná, která je komiksovým dílem Lucie Lomové. Deváťáci se také porozhlédli po Institutu, zjistili, že zde najdou nejen francouzské knihkupectví a knihovnu, ale také krásné kino a mohou zde navštěvovat kurzy francouzštiny a různé kulturní akce. Cestou z IFP jsme si koupili bagety v Boulevardu a závěrem naší exkurze jsme si tak udělali tradiční francouzský piknik na Střeleckém ostrově. Piknikem jsme se rozloučili se studiem francouzštiny na naší škole, ale díky návštěvě IFP nyní víme, kde můžeme pokračovat ve studiu francouzštiny a také víme, kam můžeme zamířit za francouzskou kulturou a zůstat tak v kontaktu s frankofonním světem.
Za francouzštináře Mgr. Michaela Šulová
Vyučující francouzského jazyka

Francouzský institutFrancouzský institutFrancouzský institutFrancouzský institutFrancouzský institut

Výlet 9.B pod stan

Protože koronová situace dovolila, mohli jsme na poslední chvíli díky bleskové reakci paní uč.třídní (Melichové) vyrazit na poslední výlet. Dne 17.6. jsme dorazili do kempu Valek v Chrustenicích, kde jsme si postavili stany. Po postavení stanů jsme se důkladně namazali (opalovacím krémem) a šli jsme se koupat do místního bazénu nebo jsme hráli volejbal, fotbal a házeli jsme si s frisbee. Večer jsme si sedli k ohništi, opékali buřty a zpívali jsme písničky. Druhý den po snídani jsme zabalili stany a batohy a šli jsme do sklárny v Nenačovicích, kde nás pán provedl výrobou skla a skleněných výrobků. Po návratu do kempu jsme se někteří ještě stihli vykoupat v bazénu, poobědvali jsme a pak jsme šli na autobus a jeli jsme domů. Počasí bylo báječné, a tak nám loučení s devátou třídou pěkně vyšlo.

Jan Urbánek, 9.B

9.B výlet9.B výlet9.B výlet9.B výlet9.B výlet9.B výlet9.B výlet9.B výlet9.B výlet

Středověká „bojovka“ - deváťáci čtvrťákům

Když přišla k nám do třídy přišla zase paní učitelka s dalším úžasným nápadem, že bychom na konci roku jako mohli trávit přestávky „kreativně“, omdleli jsme. Ale vymýšlet aktivitu pro čtvrťáky, které vyučuje naše skvělá třídní učitelka (Zdena Veselá) z prvního stupně, nás chytlo. Poměrně dlouho jsme si lámali hlavy s tím, jak by tato akce měla vypadat.
Poté jsme přišli s nápadem na středověkou tématiku. Což dopadlo tak, že děti byly doprovázeny patrony v kostýmech středověkých měšťanů, krále a hraběnek. Společně procházeli všemi stanovišti a postupně získávali klíče. Svou cestu započali na stanovišti, kde měli za úkol prolézt záludný pavoučí labyrint, poté museli co nejrychleji proběhnout překážkovou dráhu. Milovníky fotbalu určitě potěšila středověká kopaná. Nevyhli se ani logickým hrám, jako jsou třeba piškvorky a skořápky. Na pátém stanovišti se museli postavit tříhlavému drakovi a na sedmém se pro změnu utkali mezi sebou v souboji v šermování (samozřejmě jsme dbali na bezpečnost, takže se jednalo o žížaly do bazénu). #safetyfirst. Na posledním stanovišti ještě procvičili paměť a získali poslední klíč, nutný k otevření truhly s pokladem, který činila sladká odměna. A aby toho nebylo málo, ještě před rozdáním sladkostí byly dětem uděleny pamětní diplomy a všichni kluci byli pasováni na rytíře a holky dostaly titul lady. Teď už přišla chvíle na zaslouženou odměnu, poté děti spokojeně odešly s kapsami plnými bonbonů zpět do třídy. Doufáme, že si to užily stejně jako my, přestože jsme měli ze začátku trochu obavy, jestli to zvládneme.
Myslíme si, že se tato akce nakonec velmi vydařila. A za to děkujeme i naší pí.uč. třídní Heleně Melichové, která nám s přípravami na tento den pomohla, a také všem naším spolužákům, kteří stanoviště připravovali.
S láskou Naty Škardová a Linda Stankeová, 9.B

Bojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.BBojovka 4.B

Mezinárodní den dětí

Všechny děti se těší na 1.červen, protože je to jejich den, jejich svátek a jejich oslava. Díky pandemii coronaviru a nastaveným hygienickým opatřením je způsob, jak si tento den užít, značně omezen. Zbývá jenom jedna možnost, ale za to ta nejlepší, vyrazit do přírody.
A tak se naše třída 1.A vydala procházkou do tzv. Impérka, krásného kousku přírody blízko velkoměsta, kde nechybí louka, les, skály, potok a jezírko. K dobré náladě přispělo sluníčko, které se na nás po dlouhé době zase smálo.
Některé děti zde byly poprvé a nemohly uvěřit, že jsou jenom pár kroků od Globusu, kam jezdí s rodiči za nákupy.
Na místě jsme si užili spoustu her motivovaných přírodou. Jako slepá ptáčátka jsme hledali po sluchu svojí maminku, černé a zrzavé veverky soupeřily o nalezení oříšků, syslové si chtěli nasyslit co nejvíce zrní, zajíčkové utíkali před liškou. Nechyběl hod šiškou na cíl.
Na závěr jsme poděkovali lesnímu skřítkovi za strávené dopoledne u něho na návštěvě a postavili mu za to domeček.
My jsme si odnášeli nejen sladké odměny, ale především krásný zážitek z oslavy MDD.

Mgr. M.Casková

MDDMDDMDDMDDMDDMDDMDDMDDMDD

Můžeme do školy - jaro 2021 - fotoreportáž

Mnoho lidí se zamýšlí nad tím, co všechno nám neviditelný virus Covid -19 znemožnil. Avšak přinesl rozhodně i pozitiva - snad NIDKY JSME NEMĚLI TOLIK NADŠENÝCH ŽÁKŮ, kterým k radosti stačí, že zkrátka mohou přijít do školy! A roušky a pondělní ranní testování vůbec nevadí!!


Princove a princezny Pampelišky

Pampelišky z 1.APampelišky z 1.APampelišky z 1.APampelišky z 1.APampelišky z 1.APampelišky z 1.A

Malé čarodějnice a čarodějové z 1.A

ČarodějniceČarodějniceČarodějniceČarodějnice

Co to je postoupit do krajského kola Dějepisné olympiády

Děti naší školy soutěží, bodují, umisťují se v nejrůznějších sportovních i vědomostních kláních, avšak existují soutěže, ve kterých je z různých důvodů velmi obtížné uspět. Někdy je to tím, že nemáte vhodně zaměřené žáky-specialisty, někdy je složité téma a jindy jsou obzvláště silní soupeři. Některé soutěže jsou zkrátka zakleté. Jednou z nich je dějepisná olympiáda. Tato soutěž je tak dokonale zakletá, že mezi učiteli dějepisu dokonce tajně panuje přesvědčení, že se v této soutěži nedá ani nikdy nikam postoupit, natož zvítězit. (Však víte – silný soupeř, divné téma, žáčci, kteří tak nějak nejsou malí Hérodótové…)

Tohle všechno jsem ovšem žákům neříkala, když jsem je před temnou obrazovkou online hodiny opatrně lákala k účasti ve školním kole, a zároveň jsem v sobě zaháněla podprahově implementované televizní pochybnosti o dětech 21.století, pro které historie začíná tlačítkovým telefonem. Letošní téma vypadalo nadějně. Baroko. To by mohli dát. Však jsem se něco namávala šátečkem, abych do nich vryla onu „dynamičnost“ a „rozvlátou drapérii“!

A protože urputný virus na chvíli polevil, mohli jsme školní kolo uskutečnit před Vánoci „naživo“. Účastníci se nedali zastrašit neustále omílaným tvrzením, „že dějepis je těžký a měli by se ho bát“, a luštili zadání s chutí jako „křížovku“. Olympiáda byla postavena opravdu velmi chytře, skoro polovina úkolů se dala zvládnout pozorným čtením otázky a pomocných textů. Do obvodního kola postoupili tři nejlepší (L.Tesárková, H.Pachovská, J.Tomšíček).

Obvodní kolo, kde se soupeřilo s deseti školami, se stalo poněkud dobrodružnějším, protože se konalo při úplném lockdownu, a tak naši stateční reprezentanti řešili olympiádu doma, odkud museli včas odeslat své řešení. Po absolvování byli úžasně skromní a udatně předstírali, že si pouze rádi „zaluštili“, ale na postup že nepomýšlejí. Domluvili jsme se, že získat umístění mezi prvními deseti bude velký úspěch vzhledem k tomu, že se soutěžilo i s víceletými gymnázii. Ovšem jejich zpětná vazba, že měli hledat v obrázku rysy, které nepatří k baroku, nebo pochopit obsah textu ve staré češtině, mi dávala naději, protože to byly opět výborně zadané úlohy, které zkrátka nemohly jít vygooglit! Takže i já jsem si dovolila doufat navzdory logice, i když „vím“, že do krajského kola postoupit „nejde“.

A tady blížím se k pointě svého příběhu. Usměvavá Laura Tesárková, která si k tomu podle svých slov „uvařila čajík“, nejenom že se umístila na krásném 6.místě (ze 30 účastníků) obvodního kola, nakonec dokonce na body postoupila do krajského kola, protože zrovna soupeři na Praze 6 byli z celé Prahy ti nejtěžší! A to, že tato dívka tak udatně vzdorovala mušketýrům, „rozevlátým drapériím“ i celému klanu Habsburků že nakonec získala ještě i famózní 6. místo v KRAJSKÉM kole, je naprosto dechberoucí.

Možná namítnete, že je to jenom příběh o dějepisné olympiádě, tak co s tím tolik nadělám. Možná namítnete, že jsme vlastně ani nic nevyhráli. Možná namítnete, že o nic nejde. Že o nic nejde? Omyl! Protože jak mi jinak vysvětlíte, že když se dvě zasloužilé kolegyně (samozřejmě dějepisářky, jiní normální smrtelníci ten význam nemohou pochopit!!) dozvěděly tu zprávu, na okamžik oněměly, pak zavýskly a dobré tři minuty hlasitě jásaly a radovaly se jako docela malé holky?

My, dějepisářky ze ZŠ Fr. Peřiny, totiž víme, že jsme zažily naše malé Nagano, a také víme, že Laura prolomila zakletí!

Velké poděkování patří i ostatním účastníkům a reprezentantům, kteří věnovali spoustu svého času přípravě a rozhodně se na výsledkové listině neztratili. Děkujeme také všem koordinátorům Dějepisné olympiády za jejich odhodlání a pevnou vůli, protože bez jejich osobního nasazení by se v této podivné koronové době nekonalo vůbec nic.

Dějepisářka

ZŠ Genpor. Fr. Peřiny


Matematická olympiáda

Matematická olympiáda proběhla u nás ve škole pro 6. - 8.ročník . Do obvodního kola postoupili 2 žáci. Obvodní kolo se uskutečnilo distančně 31.3.2021. Úspěšným řešitelem obvodního kola z naší školy se stal David Škapa 6.A a dobrý výsledek dosáhla i Jasmína Mrázková 8.A (chyběl jí 1. bod, aby byla úspěšná řešitelka). Oběma účastníkům obvodního kola gratulujeme a děkujeme za vzornou reprezentaci školy.

Mgr. Zdenka Neubauerová

Vynášení Morany

Přišlo jaro do vsi, kde jsi zimo, kde jsi aneb jak jsme se v 1.A loučili se zimou. Doufáme, že jsme vynesli nejen zimu, ale i tyto neradostné časy a brzy se zase všichni setkáme ve školních lavicích.
Mgr.Casková

1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro1.A - jaro

Výtvarníci ze třetí třídy sbírají ocenění

Svět jakoby se v této složité době úplně zastavil a jakoby se nic nedělo. Ale jenom zdánlivě! Protože třeba 3.A z naší školy se zapojila do výtvarného projektu Děti Praze a mezi několika stovkami zaslaných děl dokázaly práce našich spolužáků zaujmout odbornou porotu!
Letos vybrané práce nemohla zaslat škola, takže velký dík patří všem rodičům, kteří vybrané výtvory dětí včas zaslali. Protože i to přispělo k tomu, že Jan Hurtík získal dokonce první místo v kategorii 1. stupně a druhé Annie Majerčíková, navíc zvláštní ocenění dostaly ještě i Eliška Císařová, Sára Hořejší a Stalla Tamme.
Organizátorům soutěže se podařilo uspořádat slavnostní odpoledne (proběhlo v prosinci) v krásných prostorách Slovenského domu, kde dětem diplomy a dárky předaly významné osobnosti např. předseda klubu spisovatelů L. Brožek, paní profesorka Hogenová či historik pan profesor Čornej
Protože se soutěže zúčastnila většina třídy, porota nám slíbila zvláštní odměnu, a sice přislíbila nám uspořádání semináře tvůrčího psaní pro celou naši třídu, hned jak to situace umožní.
Vítězné práce by měly být vystaveny v prostorách rezidence pana primátora. A bude milé vědět, že na tomto čestném místě se o velký počet uměleckých děl postarali „mladí tvůrci“ z Řep.

Mgr. Jana Kalinová

Výtvarná soutěžVýtvarná soutěžVýtvarná soutěžVýtvarná soutěžVýtvarná soutěžVýtvarná soutěž

Úžlabinská informatika

Úžlabinská informatika



I letos pořádala Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině, soutěž Úžlabinská informatika. Bylo to jiné než v předešlých letech. Vzhedem ke covidové situaci se konala online 9.prosince. Nejdříve bylo oficiální zahájení v Microsoft Teams, ve kterém byly také zadány úkoly. Naši žáci byli dobře připraveni na práci v Teamsech, jelikož v nich probíhala online výuka na naší škole. Žáky přivítala ředitelka školy a pak byli žáci seznámeni s obsahem soutěže. Pro velkou účast, mohlo soutěžit jen jedno tříčlenné družstvo. Přihlásili se - Matyáš Dresler a Vít Štěpánek z 9.C a Jan Urbánek z 9.B.

Soutěž byla rozdělena do 3 částí:

1) Znalosti kancelářského balíku – žáci upravovali dokument ve Wordu podle zadání a v tabulkovém procesoru MS Excel dělali výpočty a v závislosti na výsledkách měnili pořadí jednotlivých položek.

2) V druhé části vypracovali kvíz ve Formsech. Kvíz byl ze všeobecných znalostí internetu, operačního systému Windows a chytrých telefonů.

3) Třetí část byla zaměřena na logické myšlení. Žáci si zahráli hru Dostaň se do dveří, ať tě nechytnou rytíři, kterou pro ně připravili žáci školy. Tuto část si doslova užili.

I vyhodnocení proběhlo online a jak dopadlo?

V soutěži družstev byli naši žáci pátí a v soutěži jednotlivců získal Jan Urbánek hezké třetí místo a vyhrál poukaz na 500 Kč do Alzy a mikropočítač. Pro cenu si ale musí tentokrát zajet do školy.

Školu si žáci společně neprohlédli, ale zájemci o studium se mohou do školy podívat soukromě. Doufejme, že příští školní rok opět vyjedeme soutěžit společně.

Ing. Eva Holubová


Podzimní prázdniny s COVIDEM

Jak se bezpečně chovat o prázdninách

covidcovid

Zážitkový kurz v severních Čechách

První dva říjnové dny třídy 4.B a 3.D strávily na zážitkovém kursu v severních Čechách.
Nejdříve jsme se zastavili na kozí farmě v Pěnčíně, kde se žáci dozvěděli něco více o výrobě sýra a chovu hospodářských zvířat. Poté jsme navštívili výrobnu korálků, kde žáci mohli sledovat celý složitý proces výroby a pak si v místní dílně sami vyrobili z korálků náramek nebo obrázek. Odtud jsme jeli na Ještěd. Lanovka nás vyvezla na vrchol, kde byla bohužel mlha a tím snížená viditelnost. Cestu dolů jsme absolvovali pěšky po turistické stezce. Naše další kroky vedly lesní mravenčí stezkou k nedaleké rozhledně Královka.
Po dlouhém dni jsme se ubytovali v pensionu Eliška, kde na nás čekala večeře a zasloužený odpočinek.
Druhý den ráno po snídani jsme se vydali na husky farmu. Zde nám paní chovatelka ukázala, jak se psi oblékají do psího spřežení a táhnou sáně. Děti si mohly pejsky pohladit a zeptat se na vše, co je zajímalo.
Poté už jsme se vydali zpět do Prahy. Cesta nám rychle ubíhala při pěkné pohádce a krásném slunečném počasí.
Výlet se všem moc líbil a hlavně jsme si užili čerstvý horský vzduch!
Mgr. L. Klufová

farma Pěnčínfarma Pěnčínfarma Pěnčínfarma Pěnčínfarma PěnčínkorálkováníkorálkováníkorálkováníJeštědJeštědJeštědJeštědJeštědKrálovkaHusky farmaHusky farmaHusky farma

Vítání odzimu

Stejně jako minulý rok, tak i letos se žáci 3. tříd zúčastnili projektu Vítání podzimu.
Ve vyučování si připomněli podzimní měsíce, počasí, plody, pranostiky a zarecitovali si a zazpívali písně a básně s podzimní tématikou. Vyrobili si i papírové draky, které pak při procházce do okolí školy pouštěli.
Na procházce poznávali podzimní listy, stromy a všímali si změn v přírodě.

Mgr. L. Klufová


ŠKOLA V PŘÍRODĚ NA LUMCE

Na školu v přírodě jsme odjeli v pondělí 14. září do penzionu Lumka, který se nachází v Zásadě v regionu Jizerské hory pod hřebenem Černé Studnice. Prožili jsme 5 dní v krásném prostředí, kde jsme absolvovali projektový týden pod záštitou OSČČK Kolín v čele s jeho ředitelem Michalem Taschem. Celý náš pobyt proběhl v duchu edukativního vzdělávání poznávání České republiky. Také jsme se zaměřili na konkrétní téma z oblasti přírodovědy a prvouky - lidské tělo a poskytování první pomoci. Nejvíce jsme ale pobývali v lese, na loukách, pozorovali jsme místní krajinu a zabývali se ochranou přírody. Děti sbíraly houby, poznávaly ekosystém les, vyráběly si a pouštěly lodičky. Nezapomněli jsme ani na sportovní vyžití, hráli jsme míčové hry a pořádali výlety do okolí. Veliký úspěch měla návštěva sklenářské dílny paní Laurinové, kde si všichni vyzkoušeli praktickou sklářskou činnost foukání skla. Dny prožité na Lumce nám rychle uběhly, ale na hezké vzpomínky z naší školy v přírodě budeme vždy rádi vzpomínat.
Třídy 3. C + 4. A

ŠvP LumkaŠvP LumkaŠvP LumkaŠvP LumkaŠvP LumkaŠvP LumkaŠvP LumkaŠvP Lumka

Safari-rafty

Dne 7. - 8.9. 2020 se děti 7. a 8. tříd zúčastnily dvoudenního výletu Safari-rafty s prohlídkou ZOO ve Dvoře Králové a sjezdem řeky Jizery.
Výlet byl nádherný, svědčí o tom fotky šťastných dětí.
Mgr. I. Paštová

RaftyRaftyRafty
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Základní škola genpor. Františka Peřiny

Created by © 2011-2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy