logotyp

2021/2022

Rozloučení 9.D. se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny

29. června 2022 se konalo rozloučení a slavnostní šerpování žáků devátých ročníků v Sokolovně v Řepích.
Samozřejmě jsme mezi nimi byli i my jediní deváťáci z pracoviště Laudova. Všichni slavnostně oblečeni a najednou z nás byli dospěláci, kteří z rukou pí. ředitelky Jarmily Pavlišové i paní učitelky třídní Jaroslavy Řičařové přebírali růžovou šerpu a pamětní list.
A protože u této slavnostní příležitosti nechyběl ani pan asistent Jaroslav Císař, máme díky jeho postřehům foto momentky, které nám budou slavnostní událost připomínat.
Přinášíme několik postřehů z rozloučení.

Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny Rozloučení 9.D.  se studiem na naší základní škole genpor. Františka Peřiny

20.ročník výtvarné soutěže

Žáci prvního a druhého stupně posílají obrázky do soutěže na téma: Rybníky a oceány nezastupitelné součásti modré planety Země.

20.ročník výtvarné soutěže 20.ročník výtvarné soutěže 20.ročník výtvarné soutěže 20.ročník výtvarné soutěže 20.ročník výtvarné soutěže 20.ročník výtvarné soutěže 20.ročník výtvarné soutěže

Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E

Ve středu 1. června vyrazilo šest tříd na školu v přírodě do Louňovic pod Blaníkem. Každá třída bydlela ve svém domku. V areálu bylo několik hřišť, učeben a bazén, všude okolo byly louky a lesy. Vyšlo nám krásné počasí, takže jsme celou školu v přírodě trávili venku, včetně dopolední výuky. Několikrát jsme využili i bazén se slanou vodou. Odpoledne měly třídy program s instruktory, kteří pro ně nachystali hry v lese, různé soutěže, vodní bitvu, diskotéku a další zábavné aktivity. Paní kuchařky nám moc dobře vařily. Školu v přírodě si všichni užili a těšíme se na příští rok.

Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E Škola v přírodě – 1. H, 2. F, 3. E, 4. E, 4. F a 5. E

Den bez učebnic

1.června se konal -Den bez učebnic-.Všechny třídy se sešly na školním hřišti, kde pro ně jejich spolužáci z 9. třídy připravili 12 stanovišť. Celé dopoledne všichni sportovali a bavili se různými úkoly. Na závěr se ještě konala soutěž v přetahu tříd. Do soutěže nastoupilo i družstvo učitelů. Děkujeme všem účastníkům i pořadatelům za jejich nasazení a skvěle odvedenou práci.

Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic Den bez učebnic

Indiánské Hrátky

Svátek dětí jsme oslavili „Indiánskými hrátkami“ .Malí Indiáni se dozvěděli zajímavosti ze života indiánů,jejich zvyky a tradice…Vyráběli čelenky , zvířecí totemy, a postavili Indiánskou vesnici.
Tanec a zpěv v duchu indiánských rytmů a melodií nesměl chybět, stejně jako další dovednosti při plnění úkolů a hádanek …
Nezapomnělo se ani na odvahu a statečnost v boji a nakonec jsme zakopali válečnou sekeru…
Zapsala: Mgr. Dana Vyjídáková
Třídní Učitelka

Indiánské Hrátky Indiánské Hrátky Indiánské Hrátky Indiánské Hrátky Indiánské Hrátky

Literární soutěž – úspěch Justýny Jandové

V letošním roce byla opět vyhlášena literární soutěž centra ArtBotič. Téma tohoto ročníku znělo „Jak můžu prospět planetě Zemi a vyjádřit jí lásku a vděčnost?“ Svůj příspěvek zaslala i Justýna Jandová ze třídy 3. E. Se svým prozaickým příspěvkem se umístila na 3. místě, ocenění převzala na slavnostním vyhlášení v refektáři Emauzského kláštera. Gratulujeme!

Literární soutěž – úspěch Justýny Jandové Literární soutěž – úspěch Justýny Jandové

Projekt Rytíř

Přednáška o rytířích
Na začátku přednášky jsme si prohlédli různé repliky historických zbraní, štítů, zbrojí i helem, pánských i dámských oděvů té doby, které rytíř Tomáš sám vyráběl pomocí starých technik. Dozvěděli jsme se spoustu věcí o životě v té době a o průběhu různých bitev, soubojů, klání a válek. O těžkých životech lidí, kteří si za dva dny vydělávali na jeden pecen chleba. Přednáška se nám moc líbila a rytířovi Tomášovi moc děkujeme ????.
Za 5.E Adéla Horáková, Natálie Papoušková, Žofie Vokolková a Julie Baginská

Příspěvek žáků 4. E. :
Eliška: Povídalo se o tom, jak se ve středověku žilo, od rána do večera lidé pracovali na poli, ženy byly doma a vařily, praly.
Štěpán: Středověk nebyl stejný jako dnešní doba. Obyčejný člověk pracoval celý den, aby si vydělal půl groše.
Ema: Byly tam šaty ze Sýrie. Moc se mi to líbilo.
Agáta: Bylo to hezké dopoledne, ale doba se mi moc nelíbila, kvůli tomu, že byly tvrdé tresty. Jedli dvakrát denně. Neměli se moc dobře. Muselo být těžké uživit rodinu.
Matyáš: Nejvíc se mi líbily zbraně, brnění a helmy. V té době bych nechtěl žít, protože to byla surová doba a různě v lesích byli lupiči a medvědi.
Kačka: Líbila se mi ukázka starých věcí, např. groše, brnění a šaty. A co se mi na té době nelíbilo? Třeba to, že se trestalo opravdu přísně a také, že ženy nesměly pracovat. Chtěla bych se do středověku podívat, ale žít tam, by se mi nelíbilo.
Jirka: Nejlepší byla ukázka úderů do štítu. V té době bych nechtěl žít (moc dlouho bych tam nepřežil). Chtěl bych být Lazarián.
Vanessa: Nejvíc mě zaujal šerm a české groše. Šaty se šily ručně.
Emili: Byla to více než překrásná ukázka, vyprávěli o tom, jak ve 12. až 13. stol. to tam vypadalo, jak lidé žili a co dělali děti. Viděli jsme groše, a také jsme si mohli sáhnout. Bylo to fajn.
Ondra: Hodný pán nám vyprávěl o starověkých nástrojích a zbraních. Také nám říkal, jaká to byla drsná doba. Mohli jsme si sáhnout na věci, o kterých nám vyprávěl. Bylo to zajímavé.
Filip: V té době bych nechtěl žít, protože se muselo pracovat od rána do večera. Platilo se groši.



Projekt rytíř Projekt Projekt  Projekt  Projekt  Projekt rytíř Projekt rytíř Projekt rytíř Projekt rytíř Projekt rytíř Projekt rytíř Projekt rytíř Projekt rytíř

Enkaustika

Každým rokem seznamuji děti v přípravné třídě s technikou Enkaustika, což je malování žehličkou a horkým voskem. Cílem je děti seznámit s touto technikou, ukázat různé způsoby nanášení vosku a jak se dá s žehličkou Čarovat. Následně si tahy vyzkoušíme společnou rukou, ale také sami za zvýšené opatrnosti. Výsledek nás vždy ohromí a děti jsou nadšené .
Zapsala: Mgr. Vyjídáková Dana
Třídní učitelka

Enkaustika Enkaustika Enkaustika Enkaustika Enkaustika Enkaustika

Madagaskar

Ve dnech 20.4. a 12.5 se žáci II. stupně zúčastnili vzdělávacího pořadu z produkce společnosti Planeta Země 3000. Již několik let je možné díky tomuto projektu „navštívit“ země celé naší planety. Cílem projektu není pouze kulturní zážitek, ale také přiblížení aktuálních problémů a krás našeho světa. V tomto roce měli žáci možnost zúčastnit se přednášky s diskuzí se zakladatelem a cestovatelem projektu Adamem Lelkou na téma Madagaskar.
Šťepánka (9.D): „Vyprávění o cestě na Madagaskar se mi líbilo, protože jsem si uvědomila, že v ČR se nám žije dobře a máme vše, co potřebujeme, zatímco lidé tam mají sotva na jídlo. Nevěděla jsem, že zrovna na Madagaskaru mají takové podmínky a jsem moc ráda, že jsme se šli podívat zrovna na tento dokument.“
Aneta (9.D): „Přednáška byla moc zajímavá, dozvěděli jsme se několik zajímavých informací. Dokument byl velmi hezky zpracován. Bylo tam také hodně zvláštních zvířátek, o kterých jsem nikdy neslyšela.“
Natálie (7.G): „Na filmu Madagaskar se mi líbilo zpracování příběhu, předání zkušeností ze života na ostrově, nových zážitků a zajímavých, ale někdy i trochu děsivých informací formou filmu.“
Ema (8.E): „Líbilo se mi, jak byl film proložen přednáškami od člověka, který to skutečně zažil. Bylo fajn vidět, že tam všichni jeli za účelem poznat kulturu tamních obyvatel, a nejen natočit dokument.“
Anna (8.E): „Líbil se mi madagaskarský lid a přišly mi zajímavé i jejich, pro nás zvláštní, zvyky.“
David (6.E): „Nejzajímavější mi přišlo to, jaká je na Madagaskaru příroda, ale také chudoba, bída a nedostatek potravin a peněz.“
Jakub (6.E): „Nejvíce se mi líbila scéna, ve které hledali „nejšerednějšího tvora světa“.
Silvie (6.E): „Nejvíce se mi líbili živočichové, kteří se v záběrech nacházeli a také prostředí, ze kterého záběry pocházely.“

Andrea Špicarová

Madagaskar Madagaskar Madagaskar

Rusalka v Redutě

5. května jsme navštívili představení Rusalka, v jazzovém klubu Reduta.
Žáci 4.E., F.

Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě Rusalka v Redutě

Hádanky Pražského Jezulátka – 3. E

Ve čtvrtek 28. dubna jsme se vydali na výlet do kostela Pražského Jezulátka. Lektoři pro nás měli připravený program plný hádanek. V kostele nás vedly barevné stopy a tajné indicie. Prošli jsme celý kostel, na kůru jsme si zahráli na hudební nástroje a podívali jsme se i do podzemní krypty. Program se nám moc líbil a těšíme se na další.

Hádanky Pražského Jezulátka – 3. E Hádanky Pražského Jezulátka – 3. E Hádanky Pražského Jezulátka – 3. E Hádanky Pražského Jezulátka – 3. E

Čarodějná Škola

Malá Čarodějnice přivítala začínající čaroděje a čarodějky na hradě –Sovín-, kde se seznámili s pohádkovou postavou. Každý z přítomných se představil pohádkovým jménem a předvedl svoje kouzlo, či zaklínání. Nečekaně nás navštívila čarodějnice Bimbula, která nám celou akci chtěla přerušit, ale my jsme se nedali a Bimbulu svou dobrotou a láskou nakonec získali na svou stranu. Všechno dobře dopadlo. Prožívali jsme zábavné chvilky plné vzrušení a napětí, hrátek a tvoření…Na závěr dostal každý výuční list, a stal se tak čarodějem a kamarádem Malé čarodějnice…
Autor: Mgr. Vyjídáková Dana
učitelka 0.A

Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola  Čarodějná  Škola

Čteme spolu, čteme rádi…

Ve čtvrtek 21. 4. jsem s dětmi navštívila Knihovnu v Řepích.
Zažila jsem s dětmi příjemnou atmosféru a podnětné vyprávění, nejen o chodu
knihovny ,ale o Velikonocích jeho vzniku, významu a tradicích…Dětem byla přečtena ukázka.
Mnohé děti knihovnu již navštěvují a tak je to dobře.
zapsala: Mgr. Vyjídáková Dana
třídní učitelka

Čteme spolu, čteme rádi… Čteme spolu, čteme rádi… Čteme spolu, čteme rádi… Čteme spolu, čteme rádi… Čteme spolu, čteme rádi… Čteme spolu, čteme rádi…

Divadelní představení 1.G.

Ve středu jsme šli do divadla U Hasičů, na pohádku - O princezně Karolínce a draku Habánkovi. Pohádka děti velmi zaujala a pobavila. Téměř všem se líbil drak, který se měl naučit jíst princezny. Štěpanovská J., tř. učitelka

Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G. Divadelní představení 1.G.

Pletení pomlázky 1.G.

Před Velikonocemi nám p. asistent J. Císař ukázal, jak se plete pomlázka. Všem se to moc líbilo a možná si ji také někdy zkusíme uplést. J. Štěpanovská tř. učitelka

.Pletení pomlázky 1.GG. Pletení pomlázky 1.G.. Pletení pomlázky 1.G. Pletení pomlázky 1.G.

Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova

Většina třídních učitelů se rozhodla zapojit se svou třídou do akce -Ukliďme Česko. Zúčastnilo se tak 14 tříd v celkovém počtu 320 žáků a 20 učitelů a asistentů. Společnými silami se nám podařilo během dvou dnů posbírat přes 35ks plných 120l pytlů odpadků - různé obaly, sklo, plechovky, pet lahve, hadry a v neposlední řadě velké množství nedopalků cigaret. Nalezeno bylo i několik matrací, dek a dokonce i injekční stříkačka, kterou přijela po nahlášení bezpečně zlikvidovat městská policie.
Byť někteří žáci vypadali ze začátku lehce zaskočeně a k této akci se stavěli rezervovaně, tak nakonec se všichni do sběru odpadků vrhli s velkým nadšením a elánem. V průběhu sbírání mezi sebou dokonce i soutěžili o větší či zajímavější úlovek. Blízké okolí školy je tak zase o něco čistší a příjemnější.

Lenka Nováková

Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova Akce Ukliďme Česko na ZŠ Gen. Peřiny - pracoviště Laudova

Noc s Andersenem 8.F

Dne 1. 4. 2022 nás čekala noc ve škole, jelikož se naše třída 8. F, rozhodla zúčastnit se- Noci s Andersenem-. Již od rána jsme se těšili a byli jsme neposední.
Do školy jsme večer přišli všichni přesně na čas. Po příchodu do třídy začal –boj-
o nejlepší místo na spaní, ale předtím, než jsme se mohli uvelebit, sedli jsme si ke stolu
a vyráběli papírová zvířátka pro budoucí prvňáčky a u toho poslouchali pohádku od pana Andersena s názvem Děvčátko se sirkami, a dokonce jsme si pustili i němý film z roku 1902, který na nás velmi zapůsobil.
Nakonec jsme si dali dobrou večeři, pustili film do pozadí, popřáli si dobrou noc
a usnuli.
Druhý den jsme zjistili, že se -Noci s Andersenem- zúčastnilo 195 dětí, 10 tříd
a 11 pedagogů.

Svobodová Nikola (tř. uč. 8. F)
+ Dana K., Nella H., Yasmin A. a Vaness H.(8.F)

Noc s Andersenem 8.F Noc s Andersenem 8.F Noc s Andersenem 8.F

Jaro

Přivítání jara se neslo v duchu jarní výzdoby školy, a také jsme na sebe oblékli jarní barvy - žlutou a zelenou. Vítej jaro mezi námi.

Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro Jaro

Noc s Andersenem

Noc s Andersenem ve škole v Laudově ulici
V pátek, 1.dubna jsme se zapojili do akce Noc s Andersenem a přespali jsme ve škole. Pro některé děti to byla premiéra. Všechny moc potěšilo, že se opět mohou konat takové akce, a účast byla opravdu velká. Celkem ve škole přespalo deset tříd. Seznámili jsme se s tímto známým dánským pohádkářem, zjistili o něm nějaké zajímavosti, luštili křížovky a zahráli si hru. Přečetli jsme si i některé Andersenovy pohádky. Noc ve spacáku ve třídě bylo zajímavé dobrodružství. Děti mají nové poznatky o svých spolužácích a společné zážitky jsou pro celou třídu vždy přínosem. Získali jsme nové informace, naučili se zase o kousek více samostatnosti a užili si spoustu zábavy.
Třídní učitelky 2. F a 3. E, 1.F, 1.G, 1.H,

Noc s Andersenem  Noc s Andersenem  Noc s Andersenem  Noc s Andersenem

Pražské Jezulátko 1.H.

Ve čtvrtek jsme s dětmi navštívili kostel Pražského Jezulátka, kde byl pro děti připraven program - po stopách Pražského Jezulátka. Podívali jsme se míst, kam se návštěvníci nedostanou. Program se všem líbil a hodně jsme se dověděli.

Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H. Pražské jezulátko 1.H.

Velký úspěch ZŠ Laudova ve výtvarné soutěži

Ráda bych se s Vámi podělila o radost z úspěchu našich žákyň ve výtvarné soutěži - Můj volný čas, kterou v únoru letošního roku uspořádala Vyšší odborná škola oděvního návrhářství spolu se Střední průmyslovou školou oděvní.  

Vybrala jsem práce vytvořené během hodin výtvarné výchovy osmého a devátého ročníku. Jejich umístění předčilo očekávání: v kategorii malba získala krásné druhé místo Barbora Burešová (9.D). Další dvě žákyně - Adéla Milatová (8.E) a Dana Krychfalushiy (8.F)- získaly     za své rovněž velmi vydařené perokresby čestné uznání.  Slavnostní předání ocenění proběhne 30.3.2022 v 15:00 v Divadle X10.  

Úspěšným autorkám ze srdce blahopřejeme a doufáme, že budou i nadále rozvíjet svůj nesporný talent.  

MgA. Drahomíra Otoupalová 


Laudovka na horách

Žáci Genpor. Peřiny z budovy v Laudově ulici absolvovali od 28. února do 4. března lyžařský výcvik v Pasekách nad Jizerou.
48 žáků a žákyň 7. a 8. ročníku vyrazilo v pondělí brzy ráno na svou dlouho očekávanou a vytouženou cestu za sbíráním lyžařských a snowboardových zkušeností. V autobuse panovala velmi přátelská a uvolněná nálada, zaznívaly veselé historky a zpívaly se nejrůznější písně, a tak cesta utekla jako voda. Okolo půl dvanácté dorazil autobus na místo určení – k penzionu v Pasekách nad Jizerou. Díky perfektní spolupráci všech zúčastněných byly v poledne všechny lyže pečlivě vyskládány v lyžárně, ostatní zavazadla rozmístěna do pokojů, a tak nic nebránilo tomu, aby se celá výprava mohla řádně posilnit obědem před prvním přesunem na svah.
Pondělní odpoledne bylo věnováno zařazování žáků do družstev. Samostatnou skupinu tvořili „snowboarďáci“, kteří okamžitě začali pilovat základní techniku. Lyžaři po krátké rozcvičce absolvovali rozřazovací jízdy, díky kterým byli rozděleni do čtyř výkonnostních skupin. Každého týmu se ujal jeden z instruktorů, který se svým svěřencům věnoval od pondělního odpoledne až do pátečního poledne.
Čtyři dny tedy měli naši žáci možnost zdokonalovat svou lyžařskou (snowboardovou) techniku, nebo se dokonce – hned v několika případech – naučit lyže či snowboardy ovládat pod vedením pěti zkušených instruktorů. A mise to byla úspěšná! Všichni lyžaři i snowboardisté dělali během týdne veliké pokroky a všichni si zaslouží obrovskou pochvalu za snahu, a poklonu za zlepšení, kterého během krátké doby dosáhli. Navíc nám celý týden počasí více než přálo, dny byly slunečné, noci mrazivé a podmínky k lyžování tedy opravdu velmi přívětivé.
V pátek dopoledne byl výcvik zakončen krátkým závodem ve sjezdu, jehož mottem se stalo „Nemusíš vyhrát, jen se nevzdávej a užij si to“. A naplněno bylo dokonale. S potěšením jsme mohli sledovat, jak všichni závodníci, kteří se postavili na start, svůj závod dojeli – a to i přesto, že někteří chvílemi vyjížděli z trati, nebo dokonce spadli a ztratili lyže. Nikdo se nevzdal a za to si všichni zaslouží velký respekt. Celý závod byl bravurně doplňován povzbuzováním a jásáním všech, kteří zrovna nejeli, což pouze potvrzovalo velmi přátelskou a pohodovou atmosféru celého týdne.
Lyžařský kurz 7. a 8. ročníků nebyl pouze o zimních sportech, ale také o nejrůznějších radovánkách – ať už se jednalo o hry důvěry a spolupráce na sněhu, společenské hry v teple dočasného domova, nebo společnou zálibu v dobrém jídle – a také (a to asi nejvíce) o utužování starších a nalézání nových přátelství. Celá výprava se v pátek večer vrátila do Prahy unavená, ale šťastná, s pocitem dobře odvedené práce na svahu i mimo něj, a připravená na další budoucí dobrodružství.

hory hory

Po stopách praotce Čecha.

V přípravné třídě se seznamujeme s postavami českých dějin jako je praotec Čech a Libušino proroctví. Děti jsou vedeny k vlastenectví a k tomu , aby byli Češi jako hrom a jak se patří….
Zapsala: Mgr.Dana Vyjídáková
Tř.učitelka

Po stopách praotce Čecha. Po stopách praotce Čecha. Po stopách praotce Čecha. Po stopách praotce Čecha. Po stopách praotce Čecha.

Mladí přírodovědci ze třídy 6.E

Informace z vyučovací hodiny : Mladí přírodovědci ze třídy 6.E (fotodokumentaci zaznamenala pí asistentka Steffanová, která přihlížela pracovnímu snažení žáků.)
Každá dvojice žáků obdržela krabičku se schránkami měkkýšů a úkolem bylo nejprve roztřídit na skupiny plži - mlži - hlavonožci a potom následoval obtížnější úkol, k jejich pojmenování. K této práci bylo možné použít i učebnici přírodopisu nebo sešit, kde jsou malé nápovědy. Protože mnozí žáci jezdí s rodiči k moři určování pro ně mohlo být snadnější. I když mezi předloženými schránkami žáci našli i měkkýše suchozemské. Na závěr byla malá otázka, kterou ovšem naši přírodovědci s přehledem odhalili a s úsměvem říkali, že přece korál není měkkýš, ale žahavec.

Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E  Mladí přírodovědci ze třídy 6.E

Mandala na každý den.

V přípravné třídě se už nemůžeme dočkat jara, a tak si malujeme na trička. Mandala je harmonické spojení kruhu a čtverce, kde kolo je symbolem NEBE, transcendence vnějších sil a nekonečna. Čtverec představuje vnitřní síly, to co je spojené s člověkem a zemí…Už se těšíme na společnou přehlídku všech námi malovaných triček.
Napsala: Mgr. Vyjídáková Dana
Třídní učitelka

Mandala na každý den. Mandala na každý den. Mandala na každý den. Mandala na každý den. Mandala na každý den. Mandala na každý den. Mandala na každý den. Mandala na každý den.

Klub mladého diváka

V letošním školním roce byla na budově Laudova obnovena činnost Klubu mladého diváka. Jako první jsme navštívili představení - Souborné dílo W. Shakespeara ve 120 minutách, v Divadle v Dlouhé. Dobrá nálada nás díky tomuto představení neopouštěla několik dní. Těšíme se na příště!!
Zdeňka Imarazene

Klub mladého diváka Klub mladého diváka

Vánoční slavnost ve třídě III. F

O adventním čase žáci III. F třídy s pí uč. Mgr. I. Báčovou prožili krásné okamžiky připomenutím si kouzla Vánoc programem písní z pokladnice českého folklorního umění. Z celého programu byl pořízen i videozáznam, který následně obdrželi rodiče žáků prostřednictvím internetové zásilky. (Mgr. J. Císař, asist. ped.)

Vánoční slavnost ve třídě III. F Vánoční slavnost ve třídě III. F Vánoční slavnost ve třídě III. F Vánoční slavnost ve třídě III. F Vánoční slavnost ve třídě III. F Vánoční slavnost ve třídě III. F

Návštěva představení baletu ve Státní opeře

V počátečních dnech měsíce prosince uskutečnili zájemci z řad žáků devátého ročníku s asistentem Mgr. J. Císařem návštěvu večerního představení baletu ve Státní opeře – ND Praha. Labutí jezero P. I Čajkovského všechny uchvátilo skvělou inscenací pohybu i hudby … Neméně skvělým bonusem byly i samotné prostory nově zrekonstruované budovy divadla včetně půvabných kulis nasvíceného předvánočního Václavského náměstí. ( Mgr. J. Císař )

Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře Návštěva představení baletu ve Státní opeře

Pěší exkurze po městské části Řepy

Na počátku prosince absolvovali žáci III. F třídy s pí uč. Mgr. I. Báčovou zajímavou exkurzi v rámci výuky prvouky o svém bydlišti – městské části Prahy 17 – Řepy. Prošli ulicemi kolem všech významných míst a budov v místě školy.(Mgr. J Císař, asist. ped.)

Pěší exkurze po městské části Řepy Pěší exkurze po městské části Řepy Pěší exkurze po městské části Řepy Pěší exkurze po městské části Řepy Pěší exkurze po městské části Řepy Pěší exkurze po městské části Řepy

Mikuláš ve 3.F.

Mikuláš naděloval všude, i ve 3.F.

Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F. Mikuláš ve 3.F.

Mikuláš ve 3.F.

Mikuláš ve 3.F.

Čertí škola

Čertí řádění…
„Čertí škola, to je žúžo, to, co chtějí, dělat můžou…“
Děti si užívaly radovánek a čertího
řádění. Navštívil nás i Mikuláš s Andělem a Čerty..
Zpívalo se, tančilo, soutěžilo, ale také hledalo.
Děti našly ztraceného čertíčka a dostaly od něj i něco
dobrého do bříška…a už se těšíme všichni na Ježíška !
zapsala: Mgr.Vyjídáková Dana
třídní učitelka

Čertí škola Čertí škola Čertí škola Čertí škola Čertí škola Čertí škola Čertí škola Čertí škola

Den veteránů

Na 11. 11. si třída 9. D z budovy Laudovy připravila unikátní projekt pro žáky 1. a 2. tříd, aby je seznámila se Dnem válečných veteránů i s genpor. Františkem Peřinou. Deváťáci se rozdělili do 3 skupin a každá z nich si připravila pro děti zajímavý program. Úvodní divadelní scénku, kterou si sami napsali, nebo prezentaci doplnila řada her s tématikou ke Dni válečných veteránů. Děti si tak mohly zastřílet na letadlo, složit puzzle, zdolat překážkovou dráhu nebo zahrát si domino či pexeso. Za svoji snahu byly odměněny diplomem, medailí, sladkostí a omalovánkami. Na závěr svůj upravený program předvedli i ve 3. třídách.
A co na to deváťáci? Byli na sebe hrdi, jak to skvěle zvládli, překvapeni, že dokáží spolupracovat i improvizovat, nadšeni, jak děti reagovaly a zapojovaly se, jak byly nadšené.

Den veteránů Den veteránů Den veteránů Den veteránů Den veteránů Den veteránů

Úžlabinská informatika online

Vzhledem ke covidové situaci se soutěž konala 30.11. již po druhé online. Oficiální zahájení i zadání úkolů proběhlo v Microsoft Teams. Letos soutěžili 2 trojčlenná družstva.

Z 9.C (škola Socháňova) to byli – Pavel Sobotka, Daniel Mužík a Jakub Gololobov.
Z 9.D (škola Laudova) se přihlásili – Adam Novotný, René Šimák a Daniel Linhart.

V první části soutěže si žáci prověřili své znalosti v používání aplikací kancelářského balíku. V druhé části čekal žáky kvíz zaměřený na všeobecné znalosti informatiky. Třetí část, která měla otestovat důvtip a logické uvažování žáků v minihře, a na kterou se žáci nejvíce těšili, byla bohužel z technických důvodů zrušena.


Vyhodnocení soutěže proběhlo 8.12. online.
V soutěži družstev bylo družstvo z „Laudovky“ druhé a ze „Socháňky“ čtvrté. V soutěži jednotlivců získal Daniel Mužík krásné 1. místo a Jakub Fray Gololobov 2. místo.
Gratulujeme!!!

Pro ceny si ale musí žáci opět zajet do školy sami.

Moc bychom si přáli, abychom příští školní rok mohli konečně vyjet soutěžit společně, společně si školu prohlédnout a setkat se s vedením školy a se žáky, kteří pro nás soutěž připravují, osobně.

Žákům, kteří by měli zájem o studium na této škole - SPŠE V Úžlabině, doporučujeme školu osobně navštívit. Škola připravuje do praxe budoucí systémové programátory, správce počítačových sítí a techniky v elektrotechnických firmách.

Ing. Eva Holubová

9.D 9.C ajťáci z 9.D 9.D

Trenéři do škol 2.

Opět jsme měli tělocviky s projektem -Trenéři do škol -, tentokrát to byla gymnastika. Paní trenérka nám ukázala další způsob cvičení. Vyzkoušeli jsme si různé druhy nářadí a opět se nám vše líbilo a těšíme se na další hodiny. Jaký sport nás asi teď čeká.....

Trenéři do škol 2. Trenéři do škol 2. Trenéři do škol 2. Trenéři do škol 2.

Den Veteránů 1, F.

Den veteránů, který pro nás připravili deváťáci, se všem dětem líbil a krásně jsme si zasoutěžili. Na závěr všechny děti dostaly diplom, omalovánku a sladkou odměnu.

Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F. Den Veteránů 1, F.

Den válečných veteránů

Dne 11.11. 2021 se uskutečnilo  něco neočekávaného.

Najednou se objevili neplánovaně žáci deváté třídy a přišli s programem ke dni 11.11. ke Dni válečných veteránů.

Ráno jsme si dali na trička rudé máky, abychom si tento den připomněli. Připevňovali jsme si je hned po příchodu do třídy, měli jsme je schované ještě z 1.třídy. Po zazvonění bylo také hlášení ve školním rozhlase, ale program žáků 9.třídy byl určen pouze pro žáky z 1. a 2. třídy a my jsme už třeťáci!!! Den tak probíhal podle rozvrhu....Měla jsem připraveno krátké povídání o letcích a také jsem to chtěla přiblížit dětem příkladem z vlastní rodiny, protože naše babička nadporučice Eleonora Báčová se stala první československou stíhací pilotkou a zároveň první pilotkou proudového letounu MIG-15 v Československu /1954/.

Najednou se nečekaně objevili žáci 9.třídy.

Všechny děti jásaly, když jsem oznamovala, že bude program. Hurráááá proběhlo celou třídou.

Děti byly šťastné a nadšené z vystoupení deváťáků, kteří nám předvedli krátkou scénku ze života p.generpor. Františka Peřiny s jeho chotí, připravili si nádhernou prezentaci o jeho životě.

Také se děti dozvěděly o vojenském oděvu a speciální vojenské vestě. Museli odpovědět také na otázky žáků z 9.třídy např. Kdo je to veterán?

 

Nakonec si třeťáci poskládali skládačku, dostaly k vybarvení obrázek letadla a zahráli hru s deváťáky. Vyučovací hodina utekla jako voda. Radost byla vidět i u deváťáků.

Žáci 3.F se nedostali dlouhý čas kvůli covidu ani do divadla, ani na žádnou akci mimo školu. Děti nadšeně tleskaly. Deváťáci se skutečně předvedli parádně a tato chvíle nám zůstane v paměti napořád.

 

Moc děkujeme žákům 9.třídy ze ZŠ generálpor. Františka Peřiny - pracoviště Laudova.

Mgr.Irena Báčová

tř. učitelka 3.F


Voda nad zlato – 3. E

V úterý 16. listopadu jsme měli ve třídě program ekocentra Koniklec Voda nad zlato. Během tříhodinového programu jsme se dozvěděli mnoho zajímavostí o vodě, čistili jsme vodu přes různé materiály a řešili jsme, jak využívat pitnou a dešťovou vodu v domácnosti. Program byl zajímavý i zábavný.

Voda nad zlato – 3. E Voda nad zlato – 3. E Voda nad zlato – 3. E Voda nad zlato – 3. E Voda nad zlato – 3. E

„ Dýňové hrátky se Strašidláky“

I v letošním roce, jsem pro děti připravila nevšední zážitek. : „Dýňové hrátky se Strašidláky“.

Dobrá nálada a chuť se radovat byl jen krůčkem k začátku příjemného dne.
Celé dopoledne proběhlo v duchu Strašidelné školy…každé strašidlo se představilo nějakým svým pozdravem.
Kdo chtěl, mohl se zapojit v herně do společného prostorového tvoření a sestavit dýni
z barevných kostek, či nejrůznějších jiných variací. K dispozici byly omalovánky čarodějnic, kocourů, netopýrů a dýní.

Děti plnily úkoly, musely zpívat a přednést básničku, a také odpovídat na mnohé otázky v podobě hádanek, které si pro ně tentokrát připravila Dýňová víla Dýněna a Dušička Lojzička…
Za odměnu byly pozvány na taneční zábavu, kde se mohly náležitě vytancovat, zakřičet si, zapojit svoji fantazii a předvést taneční kreace...
Všem se nám tento den moc líbil. Děti byly nadšené a plné dojmů, a myslím, že máme na co vzpomínat.
Zpracovala: Mgr. Vyjídáková Dana
Učitelka přípravné třídy

„ Dýňové hrátky se Strašidláky“ „ Dýňové hrátky se Strašidláky“ „ Dýňové hrátky se Strašidláky“

DEN PŘÁTELSTVÍ - „Červený den“

Pavouku, pavoučku, upleť mi síť, až kolem Štěstí poletí, tak mi ho chyť..
Děti z nulté třídy si vyrobily „Pavoučky štěstí“ a usoukaly dlouhou niť, aby si ve třídě vytvořily a našly svoje nové kamarády…
Celý den se nesl v duchu zábavy, her, hádanek, tvoření,…písniček a tancování s kytarou..

Mgr.Vyjídáková Dana
Přípravná třída

 DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“  DEN  PŘÁTELSTVÍ     -    „Červený den“

Trenéři ve školách 2

Měsíc florbalu je pryč a přišla závěrečná hodina. Pan trenér děti rozdělil do družstev a zápasy začaly. Největší radost byla, když se míček ocitl v brance soupeřů. Všem se hodiny líbili a těšíme se na další. Jana Jindřichová, Šárka Dvořáková 1.F.

Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2 Trenéři ve školách 2

Plavecký výcvik 4.F.

Plavecký výcvik se čtvrťákům líbil.

Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F. Plavecký výcvik 4.F.

Dopravní hřiště

První lekce na dopravním hřišti.

Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště Dopravní hřiště

Podzimní projekt 4.F.

Žáci byli rozděleni do družstev a procházeli trasou kolem hřiště, kde plnili různé úkoly ohledně podzimní přírody. Pak jsme se odebrali do třídy, kde žáci nalepili a pojmenovali nasbírané listy, zazpívali jsme si podzimní písničku a celý projekt vyhodnotili.
Všem dětem se líbilo.

Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F. Podzimní projekt 4.F.

AFRIKA A ŠKOLA LAUDOVA

Běžíme ne do Afriky, ale pro finanční příspěvek na stavbu a vybavení školy v daleké Africe. Po roční
odmlce jsme opět v pátek 8.10.2021 nastoupili na běžeckou dráhu našeho školního hřiště.
Ředitelkou „Běhu pro Afriku“ byla pí učitelka Jana Štěpanovská, pohotovým startérem pan učitel
Matouš Pavlík a jako fotoreportér a současně zdravotník zde celé dopoledne aktivně pracoval pan
asistent Jaroslav Císař.
Žáci nastupovali na startovní čáru s chutí a odvahou dosáhnout maxima to je stanovených 10 koleček.
Nejstarším běžců startér dokonce cvičně měřil čas.
Tento neobvyklý školní den se vydařil nejen s našimi úsměvy, ale i s pěkným počasím.


Trenéři ve školách

je projekt, který se letos poprvé představil i na naší škole, a to rovnou v obou budovách Socháňova i Laudova. Má za cíl seznámit naše nejmenší (tedy především žáky 1. tříd) s rozličnými sporty. Zároveň jsou trenéři, kteří působí přímo v hodinách TV, zdrojem inspirace a motivace pro naše učitele na 1. stupni. Projekt tak má nejen zábavný, ale především vzdělávací charakter nejen pro děti. V druhém školním týdnu se děti začaly seznamovat s florbalem a v průběhu školního roku na ně čekají další sporty jako je basketbal, fotbal, volejbal, ale i gymnastika nebo např. judo.

Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách Trenéři ve školách

2.září 2021

Školní rok je na úplném začátku a žáci ze všech 17 tříd nacvičují rychlost a ukázněnost při cvičném poplachu. Všichni jsme to zvládli za 6 minut, společně jsme nastoupili na školním hřišti.
A aby nezůstalo u pouhého vyklizení budovy, protože vzduch byl čistý, sluníčko se na nás smálo, díky panu učiteli M. Pavlíkovi a žákům 8.E jsme s na závěr zazpívali. Důkazem toho, že jsme všichni v dobré kondici a koronavirus je doufejme překonán, jsme podle pokynu našeho tělocvikáře oběhli každý jedno kolečko po běžecké dráze školního hřiště.
A šlo se zpět do tříd. Úkol byl splněný.

2.září 2021 2.září 2021 2.září 2021 2.září 2021 2.září 2021 2.září 2021 2.září 2021 2.září 2021

Vítání prvňáčků 1.9.2021

Konečně nastal ten slavný den, kdy se otevřela škola pro všechny žáky. Přivítali jsme i nové žáčky z 0. ročníku a nové prvňáčky, kterým přejeme hodně úspěchů.

Vítání prvňáčků 1.9.2021 Vítání prvňáčků 1.9.2021 Vítání prvňáčků 1.9.2021 Vítání prvňáčků 1.9.2021 Vítání prvňáčků 1.9.2021
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Základní škola genpor. Františka Peřiny

Created by © 2011-2022 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy